Som kundkommunikatör vill Katarina ge det där lilla extra

”Jag tänker att magkänslan visar hur man har det på jobbet. Och min magkänsla ropar ’tjoho!’ varje morgon”, berättar Katarina Lundin, som jobbar med kundservice hos oss. 

Bild på Katarina Lundin när hon sitter i receptionen på Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö.

”Ibland vill man ju faktiskt ha svar från en människa
som lyssnar – och förhoppningsvis ger det där lilla extra.””

 

Katarina Lundin, kundkommunikatör.

Receptionen - navet för bolaget och en plats för personliga möten 

Sex år har gått sedan Katarina lämnade sitt tidigare jobb och skrev under anställningsavtalet för oss, något hon inte ångrat.
– Det här är ett superbra företag. Jag känner mig trygg och har underbara kollegor som gör mycket för trivseln. De är mer än kollegor – det är vänskap på jobbet.

Katarinas titel är kundkommunikatör. Hon har sin arbetsplats i receptionen på Kungsgatan i Eskilstuna.
– Receptionen är navet där alla på huvudkontoret passerar morgon och eftermiddag. Jag snappar upp hur de som går förbi verkar må – om det är något som skaver kanske jag kan hjälpa till att vända det. Det är min grej! Jag älskar helt enkelt när människor skrattar och ler.
I arbetsuppgifterna ingår att ta emot kundbesök, svara på mejl från kunder, hantera intern service som att ordna med exempelvis lunchbeställningar och nya id-taggar samt sköta posthanteringen.
– Det blir många personliga möten – vilket jag trivs väldigt bra med.

Med en djup kunskap om hela vår verksamhet

Åren som Katarina jobbat med att svara på kundernas frågor har gett henne god kunskap om vår breda verksamhet.
– Frågorna är många och spänner över alla tjänster vi levererar – och det är ju en hel del. Många har frågor om sophämtning och elavtal, men det kan lika gärna handla om fjärrvärme, fiber samt vatten och avlopp. Många har även fakturafrågor.

Pandemin har gjort att jobbet med att möta kunderna ändrats en del.
– Kundmottagningen har varit stängd, vilket varit tråkigt. Men positivt är att de digitala lösningarna blir allt bättre – och att fler använder dem. Vi har många bra funktioner på webben. Kunder som vill ha snabba svar kan ställa frågor i chatten. De som exempelvis ska anmäla flytt eller vill ha slamtömning, fyller i formulär på webben. Men vi finns fortfarande där för de kunder som behöver hjälp med något ärende! Ibland vill man ju faktiskt ha svar från en människa som lyssnar – och förhoppningsvis ger det där lilla extra.

In bakom kulisserna med stadens hjältar

Möt fler medarbetare som får vardagen att fungera för invånarna och företagen i Eskilstuna och Strängnäs. 

Therese bygger framtidens värmesystem

Examensjobbet ledde till en fast anställning. Nu arbetar Therese med att förse Eskilstuna och Strängnäs med fjärrvärme och bidra i arbetet med att bygga framtidens värmesystem.

Göran ser till att elnätet fungerar

Göran började jobba som elektriker inom ESEM 1982. Åren har gått snabbt och idag arbetar han som uppdragsledare och säkerställer elnätets funktion.

Virve lotsar återvinnare

Ibland behövs lite hjälp på traven vid återvinningscentralerna. En av dem som lotsar rätt är Virve Sihvonen.
Anna Calo med Maria Styrlander och Jan Laidla i bakgrunden.

Bli en vardagshjälte

För att våra två kommuner ska fungera i vardagen behövs just du med dina kunskaper och erfarenheter. Välkommen att vara en del av ett modernt bolag med schyssta och modiga kollegor.